Tähtihetkiä

Pietari-seura

Pietari-seura ry. – Sällskapet St. Petersburg r.f. on perustettu 1993. Tavoitteenamme on lisätä Venäjää ja erityisesti sen “toista pääkaupunkia” Pietaria koskevaa tietoutta kulttuurin ja kansalaistoiminnan alueilla. Seura järjestää monipuolista opintotoimintaa sekä teatteri- ja virkistysmatkoja Suomessa ja Pietarissa. Yhteistyökumppaneitamme ovat mm. Suomi-Venäjä Seura, Opetusministeriön Suomen Pietarin instituutti, Helsingin yliopiston Maailman kulttuurien laitos, Aleksanteri-instituutti ja ja Helsingin yliopiston Nykykielten laitoksen Venäjän kielen ja kirjallisuuden oppiaine.

Jäsenet, seuran ystävät ja muut asianharrastajat ovat tilaisuuksiin tervetulleita.

Pietari-seuran järjestämistä seminaari- ja esitelmätilaisuuksista sekä Pietarin-matkoista löydät tietoa, kuvia ja raportteja oheisilta sivuilta.