Pietari-seuran vuosikokous ja Antti Rämäsen esitelmä

Vuosikokous pidetään Metsätalolla huoneessa 24 klo 18.00 alkaen maanantaina 15.4. Vuosikokouksessa käsitellään sääntöjen määräämät asiat kuten puheenjohtajan ja hallinnon valinnat, seuran tilinpäätös, toimintakertomus ja toimintasuunnitelma sekä talousarvio. Toimittaja Antti Rämäsen aiheena on Karjalan Kannaksen rajojen lähihistoria hänen kirjoittamansa kirjan pohjalta. Tervetuloa.

Kevään matka Vilnaan

Pietari-seuran Vilnan-matka 2024. 7.-10.5.

Kuten johtokunnan kokouksessa sovittiin, ajatuksena on, että teemme tällä kertaa omatoimimatkan, jonka jokainen kohdaltaan varaa itse, sekä lennon, että hotellin. Pyrimme kuitenkin menemään ja palaamaan samoilla lennoilla ja majoittumaan samaan hotelliin.

Mikäli joku kokee varaamisen syystä tai toisesta hankalaksi, voimme kokoontua yhdessä tekemään varauksia.

Suorat lennot Finnairilla sieltä suoraan varattuina ovat esimerkiksi varaamani:

meno 7.5. klo 15.55

paluu 10.5. klo 21.40

Nämä lennot tulivat yhteensä maksamaan noin 260 euroa yhdeltä hengeltä. Suosittelen näitä.

Mikäli ottaa muuhun aikaan lähteviä lentoja, ne saattavat olla paljonkin kalliimpia, tosin halvempiakin vaihtoehtoja on. Lentojen hinnat ”elävät” koko ajan nykyään. Suosittelen siis varaamaan ne pian. Lentoasema on kyllä aika lähellä ja taksitkin halpoja. Myös hotellista voi varauksen yhteydessä pyytää kyydin lentokentältä.

Ehdotamme, että jokainen varaa itselleen huoneen samasta hotellista, joka on pääkadulla (Gediminas) sijaitseva 4 tähden hotelli Novotel Vilnius Centre:

Novotel Vilnius Centre, Vilna – päivitetyt vuoden 2024 hinnat (booking.com)

Huoneen voi varata useammaltakin firmalta tämän linkin kautta. On toki muitakin linkkejä, kuten ebookers ja suoraan hotellin puoleenkin voi kääntyä.

Mikäli valitsee vaihtoehdon, jossa on ”erittäin hyvä aamiainen” ja peruutusoikeus 28.4. saakka, on hinta nyt varattaessa vajaa 50 euroa/yö/henkilö 2-hengen huoneessa. Maksun voi suorittaa paikan päällä.

Huomaa, että hinnat tuppaavat ajan myötä nousemaan.

Varataan siis itse kuki tässä jo hyvin pian lennot ja hotellit. Ottakaa yhteyttä, jos haluatte, että kokoonnutaan porukalla varaamaan. Sellainen päivä voisi olla huomenna 12.3. tai ylihuomenna 13.3. tai sitten vasta 26. tai 27.3. ja paikka täällä meillä, Snellmaninkatu 21D7. Voinette myös ilmoittaa tekemästänne varauksesta Timo Vihavaiselle.

Lisätietoja os. Timo Vihavainen 0503762297, timo.vihavainen(at)helsinki.fi.

Vilnassa on tarkoitus tehdä sight-seeing-kierros ja käydä tutustumassa pääkatedraaliin ja suuriruhtinaan/kuninkaan palatsiin, Kultaisen aamunkoiton ja muihinkin kirkkoihin, vanhaan kaupunkiin, ”vapaakaupunkiin” ja muihin erikoisuuksiin. Eurooppa-päivän juhlat sattuvat vierailun aikaan ja vanhoja tuttujakin luultavasti tapaamme kaupungissa. Paikallinen ruoka on hyvää ja siitä siellä ylpeillään.

Pietari-seuran jäsenmaksu

Seuran jäsenmaksun maksamisen aika on nyt. Viime vuosikokous päätti korottaa jäsenmaksun 25 euroon lähinnä kohonneiden tilakustannusten takia. Opiskelijoiden ja työttömien jäsenmaksu säilyy ennallaan 10 eurossa. Odotamme suoritustanne seuran tilille 30.3. mennessä. Tiedonanto kohtaan merkitkää jäsenen nimi. Tilin numero on FI14 8000 1670 1464 15.

Pietari-seuran hallitus