Vuosi 2006

Vuoden 2006 tapahtumia

26.1. Ulla Tillander-Godenhielmin esitelmä palkitsemisjärjestelmistä tsaarin Venäjällä.

2.3. Svatoslav Plavinskin esitelmä Pietarin terveydenhuollosta, kaupunkilaisten terveydesta ja demografiasta.

16.3. Tatjana Tshursinovan näyttelyn avajaiset ravintola Raikussa.

Vuosikokous 20.4. Elina Kahla kertoi Hessenin prinsessasta ja tsaariperheen jäsenestä Elizaveta Romanovasta (1864-1918), sosiaalityöntekijästä ja uskonnollisen diakoniayhteisön perustajasta sekä esitti hänestä tehdyn dokumenttielokuvan. Vuosikokouksessa seuran puheenjohtajaksi Elina Kahlan jälkeen valittiin Jarmo Nironen.

29.4. teatteriretki Lahteen, jossa nähtiin kaupunginteatterin esitys Rikos ja Rangaistus Samuli Reunasen ohjauksena

20.-25.5 seuran jäseniä osallistui Suomi-Venäjä-Seuran Jasnaja Poljanan matkalle.

6.6. Pushkinin päivän retki Pyysaareen.

16.9. käytiin Faberge- näyttelyssä Tampereen Vapriikissa ja paluumatkalla Valkeakoskella Emil Wikströmin Visavuoressa.

26.10 Arkadiasta Aleksanterin teatteriin: Helsingin Venäläisen teatterin historiaa 1868- 1918. Fil.tri Liisa Byckling esitteli teatterimuseoon suunnittelemansa näyttelyn. Näyttelyn yhteydessä julkistettua Liisa Bycklingin kirjaa voi kysellä osoitteesta byckling@mappi.helsinki.fi

23.11. Opas venäläisyyteen, prof. Timo Vihavainen esitteli syyskuun tilaisuudessa toimittamansa uuden kirjan.

14.12. Pikkujoulu Venäjän tiede- ja kulttuurikeskuksessa. Prof. Elena Vartanova Moskovasta kertoi Venäjän lehdistöstä. Kirjailija Elonora Joffe kertoi suomalaisten joululaulujen käännöstyöstä. Lauluja kuunneltiin Pietarin Marian kirkossa kuvatulta videolta Mariinskin teatterin nuorten kuoron esityksenä. Tarjolla myös glögiä ja kaalipiirakoita.