Vuosi 2002

Vuoden 2002 tapahtumia

25.2. Kokoonnuttiin Venäjän tiede- ja kulttuurikeskuksessa blini-iltaan. Puhujana oli pastori Mitro Repo.

Vuosikokouksen 25.4. yhteydessä tutkija Maija Könönen piti esitelmän aiheesta "Joseph Brodskyn ikuinen paluu Pietariin"

Seura päätti järjestää kirjoituskilpailun Pietarin 300-vuotisjuhlien kunniaksi. Arvosteluraatiin valittiin Pekka Pesonen, Pirjo Sinko, Anni Sinnemäki, Timo Vihavainen ja sihteerinä Elina Kahla.

4.5. Seura teki teatterimatkan Lahteen katsomaan Arvid Järnefeltin Vanhempieni romaanin pohjalta tehtyä näytelmää.

30.5. Seuran kevätretki Olga ja Aleksandr Florenskin näyttelyn avajaisiin Helsingin Pyysaareen. Avajaisten jälkeen Pietari-seuran tilaisuudessa Akseli Kajanto esitti uutta venäläistä runoutta.

26.9. Erkki ja Tatjana Peuranen: Venäläisiä matkakuvauksia Suomessa.

8.- 10.11. tehtiin kulttuurimatka Pietariin. Vierailtiin Heikki Pohjolaisen isännöimänä Muruzin talossa Liteinillä ja tavattiin Smolnassa varakuvernööri Aleksandr Prohorenko. Ahkerimmat ehtivät vielä käymään konserteissa ja teatteriesityksissä sekä vierailla Turun Sanomien kirjeenvaihtaja Eija Louenivan luona.

29.11. joulujuhlassa oli pääesiintyjänä Shaika-balalaikka -orkesteri.